Monthly Archives: April 2005

World’s Easiest Quiz

WORLD’S EASIEST QUIZ

Baru abis exam MUET ni; Reading Comprehension, Writing, & Listening. Harapnye ok. Pasni Speaking plak 10 hb. Anyway, stumbled upon this quiz while surfing. Very interesting. Just give it a go, after all it IS the world’s easiest quiz…. Nerd

  1. How long did the Hundred Years War last?
  2. Which country makes Panama hats?
  3. From which animal do we get catgut?
  4. In which month do Russians celebrate the October Revolution?
  5. What is a camel’s hair brush made of?
  6. The Canary Islands in the Atlantic are named after what animal?
  7. What was King George VI’s first name?
  8. What color is a purple finch?
  9. Where are Chinese gooseberries from?
  10. How long did the Thirty Years War last?

Click here for answers

Advertisements

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Stay The Same

Stay The Same

[Chorus]
Don’t you ever wish you were someone else,
You were meant to be the way you are exactly.
Don’t you ever say you don’t like the way you are.
When you learn to love yourself, you’re better off by far.
And I hope you always stay the same,
Cuz there’s nothin’ ’bout you I would change.

[Verse]
I think that you could be whatever you wanted to be
If you could realize, all the dreams you have inside.
Don’t be afraid if you’ve got something to say,
Just open up your heart and let it show you the way.

[Chorus]

[Bridge]
Believe in yourself.
Reach down inside.
The love you find will set you free.
Believe in yourself, you will come alive.
Have faith in what you do.
You’ll make it through.

[Chorus]

Lagu ini pernah diberikan kepada aku oleh seorang sahabat baik aku satu ketika dahulu. Memang lirik lagu ni banyak beri semangat pada aku. Dia banyak sedarkan aku tentang hidup masa zaman aku bodoh-bodoh dulu.

Untuk sahabatku, terima kasih atas segala pengorbanan dan dorongan semangat. Terima kasih kerana berada di sisi saat aku memerlukan. Aku bersyukur dikurniakan seorang sahabat sepertimu. Semoga rahmat Allah senantiasa bersamamu dan kebahagiaan mengiringimu dunia dan akhirat.

SELAMAT HARI LAHIR.

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Up For Rejection

Sorang member aku contact aku. Memberitahu berita sedih yang dia telah direject oleh gadis yang dia minati sejak sekian lama. Sebelum ni pun, dia selalu bercerita pada aku ttg budak pempuan tu bila kitorang ada kesempatan berjumpa atau bila dia tepon aku (aku nak tepon takde duit heheh.., msg boleh arrr). Kebetulan, budak pempuan tu aku kenal gak. Oleh kerana aku yakin dia memang ikhlas suka kat budak tu, aku pn cadangkan dia approach. Daripada dia terus dilamun angau berterusan, baik dia buat something kan?

Budak pempuan tu bagi alasan yang dia dah ada seseorang. Selepas menjalankan siasatan, akhirnya member aku dapati ‘seseorang’ tu tak wujud. Tanya dia balik. Dia kata mak bapak dia dah ada pilihan. Pulak. Member tu siasat lagi. Terbukti takde. Akhirnya dia bagitau yg maksud dia cakap macam tu ialah dia akan ikut pilihan mak bapak dia bila tiba masanya nanti.

Cis!!!Alasan.

Dari siasatan aku plak, aku dapat tau dia minat orang lain dan sedang menunggu orang tu utk approach dia. Tak taulah sejauh mana betul tak betulnya, tapi sumber aku boleh dipercayai.

Aku tak marah budak pempuan tu reject member aku. Dia ada hak menentukan sapa yg nak jadik balak dia. Tapi naper dia takleh berterus-terang jer? “Saya mintak maaf, saya takde perasaan pada awak, kite jadik kawan je macam sebelum ni boleh?” Kan senang? Takyah nak pikir alasan-alasan yang akhirnya mengkantoikan diri sendiri. My friend is not bloody stupid u know.

Terkenang aku pesan bos aku masa LI dulu. Bos aku ni tabligh. Satu malam, masa kitorang tgh nk stat keje overtime, masa tgh borak2 tu, terbukak la cite pasal jodoh ni. Nasihat dia bagi aku memang berkesan gak kat ati aku. “Jodoh kita sume Allah dah tetapkan”, dia kate. Aku tanya dia, “Tapi kite kena berusaha gak kan utk mencari?” Dia jawab, “Bila sampai masanya kita bertemu jodoh kita, Allah akan gerakkan hati kita. Kalau Allah dah tetapkan seseorang itu buat kamu, satu dunia ni nak halang pun kamu tetap akan dapat gak. Tapi kalau Allah dah tetapkan dia bukan milik kamu, satu dunia ni nak bagi pun kamu takkan dapat.”

Apa yg dia cuba bagitau aku ialah kalau aku ada awek, sayang tu tak salah, tapi biarlah berpada, sebab belum tentu lagi dia jodoh aku. Takyah nak berkepit cam belangkas, tayang kat orang sana-sini sebab kalau tak jadik, kite balik yang malu. Betul jugak kan? Pernah aku dengar orang bercinta bagai nak rak, kekadang sampai bertahun, tapi akhirnya kawin dgn org lain.

Aku pun pernah bercinta. Pernah berkapel. Pernah clash. Pernah direject. Tapi aku rasa aku leh terima sume tu seadanya. Jauh dalam hati aku, aku percaya yang bila aku tak dapat apa yang aku nak, sumenya sebab Allah dah tentukan sesuatu yang lebih baik buat aku di masa akan datang. Apa yg aku alami adalah sbg pengajaran untuk mendidik aku menjadi insan yang lebih matang dan lebih hampir padaNya.

For now, I’ll enjoy my single life as it is. While I still can. Ha..ha.Roll

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Bila Xleh Tido

Bila Xleh Tido

Sejak 39 jam yang lalu, aku cuma dapat melelapkan mata lebih kurang 2 jam je. Apa pasal la. Biasa senang aje nak tido.

Nak kata tak penat, sejak semalam tak berenti beraktiviti. Gi umah Ira dgn klasmet aku meraikan majlis pertunangan dia semalam dengan jejaka pilihan hatinya. Terkejut aku tengok dia, lain benar mukanya lepas diandam daripada yg aku biasa tengok dalam kelas. Seri bakal pengantin kot. Abis majlis, aku gi mandi laut plak kat Blue Lagoon. Yelah kan, dah sampai P.D. Yus tny aku, tak takut tsunami ke? He..he aku jawab tak, tapi dalam hati tu terselit gak sket rasa risau. Ada la dalam 2 jam bercanda di pasiran pantai…sampai aku termuntah sebab tertelan air laut banyak sangat. Dapat tengok matahari terbenam kat situ. Indahnya ciptaan Allah. Sayang tak bawak kamera.

Dah penat2 tu, gilah lepak umah Dan. Dah cakap nak tido sana malam tadi. Tapi tak tido pun. Daripada kul 11 malam sampai kul 3 pagi, aku menguap je tapi takleh nak lelap. Member tu plak ada X-Box. Aku layankan main Winning Eleven dgn Nas sampai Subuh. Pastu kejutkan budak2, gi mandi laut sekali lagi. Kali ni berkayak pulak sebelum mandi. Balik tadi aku drive sebab empunya kereta dilanda masalah kesihatan lepas mandi laut semalam. Pastu dari petang tadi sampailah sekarang ni, tido sekejap2 aje.

*~~~~~~~~~~~~~~~~*

Apsal ekk?

Rindu aku rasa.

Sejak akhir2 ni aku asyik teringat aje.

Time bangun tido, time makan, time naik motor, time tengah lepak2.

Terkenang itu dan ini.

Layan lagu ‘Bila Rindu – Ruffedge’ skek.

Ni pun teringat lagi.

Harapnya aku tak perlu tak ingat dia sampai bila2

Tapi patut ke? Boleh ke?

Allah knows best.

P/S: Sajer try kaler. Tgk blog Elly, cam ceria lak kalau letak kaler byk2 ni.

Leave a comment

Filed under Uncategorized

From Seremban With Love

From Seremban With Love

5 hari bercuti kat kampung. Bestnye susah nak digambarkan dgn kata2. Nikmat sungguh dapat tido atas katil king size sorang2. Aku boleh berguling sesuka hatinya. Bantal pulak ada tiga, satu letak bawah kepala, dua buat bantal peluk. Makan toksah cakaplah. Makan spesel tiap-tiap hari, sumer lauk favourite aku; ayam masak merah, sambal ketam, sambal udang. Nikmat sungguh, makan berapa kali pun takyah pikir duit dalam poket cukup ke tak. Kalau kat Melaka, jgn harap le nak merasa makan ketam. Yang lagi best, ayah aku yang masak tu! Sejak bersara ni, skil memasak ayah aku menunjukkan tahap peningkatan yang ketara. Lagi dapat borak dengan adik bongsu aku, kongsi citer macam2. Dapat borak dengan ayah aku, citer macam2. Dapat borak dengan mak aku, citer macam2.

Dan hari ini aku kembali ke bumi Hang Tuah ni. Meneruskan perjuangan menyiapkan projek aku yang mengesot-ngesot, merangkak-rangkak, dan teraba-raba semenjak ari tu. Ntah apa yg aku dh buat pn aku tak tau. Tapi takpe, semangat dah ade sket. Jgn hanyut dek arus ke’online game’an sudah. Sabtu depan plak ade MUET. Kenalah stat studi sket apa2 yg patut. Aku surf blog kwn2 aku. Frust. Majoritinya takde updet semenjak cuti ujung bulan 3 ari tu. Harapkan aku je yg konsisten updet. Tapi, tak salahkan diorang pun. Maybe connection internet takde kt umah diorang. So, takpelah kan, aku taip jelah apa aku rasa nak taip. Aku bukannya mengharapkan orang baca sangat. Janji kekadang apa yg aku rasa aku nk cakap aku leh cakap.

Banyaknye keje dan tanggungjawab aku. Dan ada dua tiga masalah besar yang perlu diselesaikan. Semoga Allah kurniakan kekuatan dan ketabahan untuk aku menghadapinya, dan memberikan hasil yang terbaik buat aku dunia dan akhirat. Amin.

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Another Quiz

Another Quiz

Tengok HK amik test ni. Saje je la try. Quite kena gak kot. Tapi kuiz dia tu lebih khusus untuk budak pempuan la.

yellow crocus

Yellow immediately brings joy and energy to mind. The crocus is the flower of happiness and youth. You are probably an outgoing person with many friends and a developed social life, but also very energetic and unable to keep still.

What flower – color association are you?

brought to you by Quizilla

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Andainya Mereka Tahu

Andainya Perempuan & Lelaki Tahu

Aku put forward e-mail yg aku dapat, tentang lelaki dan tentang perempuan. Ada sapa2 nak verify kesahihan pernyataan-pernyataan ni? Pada yang dah pernah baca pun, tak salah baca semula kan?

Tentang Lelaki

  1. Lelaki juga boleh menjadi seseorang yg begitu sensitif dan mengambil berat (prihatin).
  2. Jika seseorang lelaki meminati wanita, wanita itu tak semestinya cantik. Cukup dgn budi bahasa dan kesopanan yg tinggi. Malah lelaki boleh menyukai wanita yg mempunyai banyak persamaan dengannya samada dari segi pemikiran atau minat. Oleh itu, banyak yg boleh dibualkan atau dikongsi bersama.
  3. Kebanyakan masa, lelaki sebenarnya tidak mengetahui perasaan sebenar yg dirasakan oleh seorang wanita.
  4. Lelaki boleh menerima penolakan dgn baik.
  5. Lelaki cuba menonjolkan sikap kelakiannya utk menambat hati wanita…
  6. Lelaki memang dilahirkan dgn perasaan yg kuat terhadap wanita..sebab itu mereka suka melihat wanita, menjeling wanita dan menonton Baywatch! Atau mencuci mata di tepi pantai atau swimming pool.
  7. Kebanyakan lelaki resah bila berhadapan dgn situasi ingin mengajak wanita keluar kali pertama!
  8. Lelaki cuba meniru gaya selebriti atau berlagak macho hanya kerana ingin memikat hati wanita.
  9. Bila lelaki cakap..”Emm..tengoklah dulu”..itu seringkali bermaksud dia berkata tidak atau kurang setuju.
  10. Bila lelaki cakap direct to the point dalam sesuatu hal, dia sebenarnya ingin bersikap jujur dan berterus-terang dan mengharapkan wanita memahami maksudnya.
  11. Kebanyakan lelaki yg nampak ‘desperate’, datang dari sekolah all boys!
  12. Adalah biasa lelaki cemburu terutamanya apabila perempuan asyik menyebut nama lelaki lain.
  13. Lelaki tak boleh belajar kesemuanya pasal perempuan dari library atau buku semata2. Oleh itu mereka selalu keliru dengan sikap perempuan..dan tak faham kenapa perempuan bersikap begitu begini…
  14. Kadang2 lelaki perlu mengetahui lebih mendalam tentang bagaimana berhadapan dengan perempuan supaya hubungan dapat berjalan dgn lebih baik.
  15. Betapa hebatnya lelaki itu bersikap romeo dan ‘flirting’ dengan ramai wanita..dia tetap hanya ada seorang teman wanita yg istimewa…yang lain hanya kawan..:)
  16. Bila lelaki tertengok dada wanita dan wanita itu menyedari…maafkan saja. Kebanyakan lelaki tak sengaja….Mereka merasakan kejadian wanita itu begitu indah!
  17. Bila sesuatu hubungan putus di tengah jalan, lelaki juga rasa bersedih..cuma dia tak menunjukkannya kesedihannya di depan orang.
  18. Bila seorang perempuan meminati seorang lelaki, perempuan itu patut bagi hint! Mana tau lelaki itu juga menaruh minat. Senang usahanya nanti…
  19. Adalah memalukan bagi lelaki jika tak berupaya menolong wanita.
  20. Kebanyakan lelaki cukup lemah dgn air mata perempuan. Mereka lebih tewas sekiranya air mata itu mengalir dari perempuan yg dikasihi. Sebab itu dikatakan air mata senjata perempuan.
  21. Lelaki bukanlah sempurna 100%, walau bagaimanapun rupanya atau pandangan luarannya. Jadi, perempuan janganlah mengharapkan semua yg hebat dari lelaki! Mereka juga normal dan mempunyai kelemahan!

Tentang Perempuan

  1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.
  2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.
  3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).
  4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.
  5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!
  6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.
  7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akan lakukan apa saja.
  8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.
  9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.
  10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.
  11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.
  12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.
  13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.
  14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.
  15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.
  16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.
  17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!
  18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.
  19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.
  20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.
  21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!
  22. Satu ucapan ‘Hi’ sahaja sudah cukup menceriakan harinya.
  23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.
  24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.
  25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.
  26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..
  27. Senjata wanita adalah airmata!!
  28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.
  29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah…
  30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

Leave a comment

Filed under Uncategorized