Monthly Archives: January 2006

Why Science Fails To Explain God

An interesting article I found from my old files. I think I got it from e-mail. Original author unknown.

“Professing to be wise, they became fools . . .. “

“LET ME EXPLAIN THE problem science has with God.” The atheist professor of philosophy pauses before his class and then asks one of this new students to stand. “You’re a Muslim, aren’t you, son?” “Yes, sir.” “So you believe in God?” “Absolutely.” “Is God good?” “Sure! God’s good.” “Is God all-powerful? Can God do anything?” “Yes.””Are you good or evil?” “The Koran says I’m evil.”

The professor grins knowingly. “Ahh! THE KORAN!” He considers for a moment. “Here’s one for you. Let’s say there’s a sick person over here and you can cure him. You can do it. Would you help them? “Would you try?” “Yes sir, I would.” “So you’re good…!” “I wouldn’t say that.” “Why not say that? You would help a sick and maimed person if you could… in fact most of us would if we could…God doesn’t. [ No answer.] “He doesn’t, does he? My brother was a Muslim who died of cancer even though he prayed to God to heal him. How is this God good? Hmmm? Can you answer that one?” [No answer]

The elderly man is sympathetic. “No, you can’t, can you?” He takes a sip of water from a glass on his desk to give the student time to relax. In philosophy, you have to go easy with the new ones. “Let’s start again, young fella.” “Is God good?” “Er… Yes.” “Is Satan good?” “No.” “Where does Satan come from?” The student falters. “From…God…” “That’s right. God made Satan, didn’t he?” The elderly man runs his bony fingers through his thinning hair and turns to the smirking, student audience. “I think we’re going to

have a lot of fun this semester, ladies and gentlemen.”

He turns back to the Muslim. “Tell me, son. Is there evil in this world?” “Yes, sir.” “Evil’s everywhere, isn’t it? Did God make everything?” “Yes.” “Who created evil? [No answer] “Is there sickness in this world? Immorality? Hatred? Ugliness? All the terrible things – do they exist in this world?” The student squirms on his feet. “Yes.” “Who created them? ” [No answer] The professor suddenly shouts at his student. “WHO CREATED THEM? TELL ME, PLEASE!” The professor closes in for the kill and climbs into the Muslim’s face. In a still small voice: “God created all evil, didn’t He, son?” [No answer]. The student tries to hold the steady, experienced gaze and fails. Suddenly the lecturer breaks away to pace the front of the classroom like an ageing panther. The class is mesmerised. “Tell me,” he continues, “How is it that this God is good if He created all evil throughout all time?” The professor swishes his arms around to encompass the wickedness of the world. “All the hatred, the brutality, all the pain, all the torture, all the death and ugliness and all the suffering created by this good God is all over the world, isn’t it, young man?” [No answer] “Don’t you see it all over the place? Huh?” Pause. “Don’t you?”

The professor leans into the student’s face again and whispers, “Is God good?” [No answer] “Do you believe in God, son?” The student’s voice betrays him and cracks. “Yes, professor. I do.” The old man shakes his head sadly. “Science says you have five senses you use to identify and observe the world around you. Have you ever seen God?” “No, sir. I’ve never seen Him.” “Then tell us if you’ve ever heard your God?” “No, sir. I have not.” “Have you ever felt your God, tasted your God or smelt your God…in fact, do you have any sensory perception of your God whatsoever? [No answer] “Answer me, please.” “No, sir, I’m afraid I haven’t.” “You’re AFRAID… you haven’t?” “No, sir.” “Yet you still believe in him?” “…yes…” “That takes FAITH!” The professor smiles sagely at the underling. “According to the rules of empirical, testable, demonstrable protocol, science says your God doesn’t exist. What do you say to that, son? Where is your God now?” [The student doesn’t answer] “Sit down, please.” The Muslim sits…Defeated.

Another Muslim raises his hand. “Professor, may I address the class?” The professor turns and smiles. “Ah, another Muslim in the vanguard! Come, come, young man. Speak some proper wisdom to

the gathering.” The Muslim looks around the room. “Some interesting points you are making, sir. Now I’ve got a question for you. Is there such thing as heat?” “Yes,” the professor replies. “There’s heat.” “Is there such a thing as cold?” “Yes, son, there’s cold too.” “No, sir, there isn’t.” The professor’s grin freezes. The room suddenly goes very cold.

The second Muslim continues. “You can have lots of heat, even more heat, super-heat, mega-heat, white heat, a little heat or no heat but we don’t have anything called ‘cold’. We can hit 458 degrees below zero, which is no heat, but we can’t go any further after that. There is no such thing as cold, otherwise we would be able to go colder than 458 – You see, sir, cold is only a word we use to describe the absence of heat. We cannot measure cold. Heat we can measure in thermal units because heat is energy. Cold is not the opposite of heat, sir, just the absence of it.”

Silence. A pin drops somewhere in the classroom. “Is there such a thing as darkness, professor?”

“That’s a dumb question, son. What is night if it isn’t darkness? What are you getting at…?” “So you say there is such a thing as darkness?” “Yes…” “You’re wrong again, sir. Darkness is not something,

it is the absence of something. You can have low light, normal light, bright light, flashing light but if you have no light constantly you have nothing and it’s called darkness, isn’t it? That’s the meaning we use to define the word. In reality, Darkness isn’t. If it were, you would be able to make darkness darker and give me a jar of it. Can you…give me a jar of darker darkness, professor?”

Despite himself, the professor smiles at the young effrontery before him. This will indeed be a good semester. “Would you mind telling us what your point is, young man?” “Yes, professor. My point is, your philosophical premise is flawed to start with and so your conclusion must be in error….” The professor goes toxic. “Flawed…? How dare you…!” “Sir, may I explain what I mean?” The class is all ears. “Explain… oh, explain…” The professor makes an admirable effort to regain control. Suddenly he is affability itself. He waves his hand to silence the class, for the student to continue. “You are working on the premise of duality,” the Muslim explains. “That for example there is life and then there’s death; a good God and a bad God. You are viewing the concept of God as something finite, something we can measure. Sir, science cannot even explain a thought. It uses electricity and magnetism but has never seen, much less fully understood them. To view death as the opposite of life is to be ignorant of the fact that death cannot exist as a substantive thing. Death is not the opposite of life, merely the absence of it.” The young man holds up a newspaper he takes from the desk of a neighbour who has been reading it. “Here is one of the most

disgusting tabloids this country hosts, professor. Is there such a thing as immorality?””Of course there is, now look…” “Wrong again, sir. You see, immorality is merely the absence of morality. Is there such thing as injustice? No. Injustice is the absence of justice. Is there such a thing as evil?” The Muslim pauses.

“Isn’t evil the absence of good?”

The professor’s face has turned an alarming colour. He is so angry he is temporarily speechless.

The Muslim continues. “If there is evil in the world, professor, and we all agree there is, then God, if he exists, must be accomplishing a work through the agency of evil. What is that work, God is accomplishing? The Bible tells us it is to see if each one of us will, of our own free will, choose good over evil.”

The professor bridles. “As a philosophical scientist, I don’t vie this matter as having anything to do with any choice; as a realist, I absolutely do not recognise the concept of God or any other theological factor as being part of the world equation because God is not observable.” “I would have thought that the absence of God’s moral code in this world is probably one of the most observable phenomena going,” the Muslim replies. “Newspapers make billions of dollars reporting it every week!

Tell me, professor. Do you teach your students that they evolved from a monkey?” “If you are referring to the natural evolutionary process, young man, yes, of course I do.” “Have you ever observed

evolution with your own eyes, sir?” The professor makes a sucking sound with his teeth and gives his student a silent, stony stare. “Professor. Since no-one has ever observed the process of evolution at work and cannot even prove that this process is an on-going endeavour, are you not teaching your opinion, sir? Are you now not a scientist, but a priest?”

“I’ll overlook your impudence in the light of our philosophical discussion. Now, have you quite finished?” the professor hisses. “So you don’t accept God’s moral code to do what is righteous?” “I believe in what is – that’s science!” “Ahh! SCIENCE!” the student’s face splits into a grin. “Sir, you rightly state that science is the study of observed phenomena. Science too is a premise which is flawed…” ” SCIENCE IS FLAWED..?” the professor splutters. The class is in uproar. The Muslim remains standing until the

commotion has subsided.

“To continue the point you were making earlier to the other student, may I give you an example of what I mean?” The professor wisely keeps silent. The Muslim looks around the room. “Is there anyone in the class who has Ever seen the professor’s brain?” The class breaks out in laughter. The Muslim points towards his elderly, crumbling tutor. “Is there anyone here who has ever heard the professor’s brain… felt the professor’s brain, touched or smelt the professor’s brain?” No one appears to have done so. The Muslim shakes his head sadly. “It appears no-one here has had any sensory perception of the professor’s brain whatsoever. Well, according to the rules of empirical, stable, demonstrable protocol, science, I DECLARE that the professor has no brain.” The class is in chaos.

The Muslim sits…….Because that is what a chair is for.

3 Comments

Filed under Uncategorized

Su’uk Us-Dzzhaan

Lokasi : Di Sebuah Surau Awam
Jam : Kira-kira 3.45 ptg

Kebetulan waktu Zuhur sudah hampir habis. Aku pun singgah untuk solat. Usai salam, aku pun bergegas keluar. Ingin mengejar bas pulang. Tiba2 aku disapa oleh seorang lelaki dari tempat mengambil wudhu’. Berbangsa Timur Tengah tapi aku tak pasti dari negara mana.

Assalaamu’alaikum! Kaifa haluka?
Ana bi khair.
Masmuka?
Ana Imzadle ibnu Abd Rahman
Min aina yaskunu?
Taman Cendana Heights
Anta student here?
No, my family lives here.
Masya-Allah(2x). Ana musafir……..

Lepas itu berjela-jela dia bercakap Arab tanpa putus. Diselang selikan dengan 2-3 perkataan B.Inggeris. Terkial-kial aku nak cuba mentafsir buah butir percakapannya. Agaknya dia terus yakin sebab aku faham 3 soalan pertamanya. Walhal, aku cuma ada basic bahasa Arab sahaja. Itupun dah berkarat di tahap besi zaman perang dunia kedua. Yg aku dapat tangkap cumalah dia seorang musafir dan hafiz al-quran.

Oleh kerana aku tidak berapa faham isi bicaranya, lantas aku membuat andaian. Dari gerak badan dan lenggok bahasanya, aku menyangka yang dia mahukan wang. Andaian yg timbul atas pengalaman aku yang lalu bila dihampiri lelaki seperti itu.

You want money is it? I’m sorry I cannot give you any. Aku berkata lembut.

Memek mukanya berubah.

Oh no, no. I’m sorry, my English, not very good. Sorry, sorry.

Lantas dia terus melangkah masuk ke dalam surau.

Aku dilanda perasaan bersalah. Barangkali dia sekadar ingin bertegur sapa, menjalin silaturrahim, cuba mencari sahabat seagama sementelah berkelana di bumi asing. Tapi aku terus membuat tanggapan dangkal.

Maafkan aku. Aku tiada niat menyinggung perasaanmu.

Aku harus mahirkan Bahasa Arabku. Belajar semula ilmu yang telah aku tinggalkan dan abaikan selama ini. Walhal ianya bahasa Al-Quran. Tapi bahasa Barat yang berterabur dan ntahapaapa itu juga yang kuutamakan.

*su’uk us-dzzhaan -> bersangka buruk

5 Comments

Filed under Uncategorized

Sang Peniup Wisel

Aku nak serius sikit hari ni.

Hari ini Utusan mengeluarkan berita menggemparkan tentang jejambat MRR2 yang dikatakan tidak selamat dan telah pun dibuka kepada awam sedangkan kerja-kerja pembaikan belum dijalankan. Berita lanjut boleh dibaca di sini.

Jejambat MRR2 Tak Selamat

Difahamkan pihak Utusan telah menerima maklumat penting tersebut daripada individu yang tidak mahu dikenali, dan hanya dirujuk sebagai sumber teknikal dan pakar pembinaan jambatan . Berdasarkan istilah yang digunakan, saya berpendapat sumber tersebut adalah orang dalam yang mengetahui realiti sebenar dan betapa besarnya risiko serta bahaya yg menanti pengguna lebuh raya tersebut. Maklumat ini disokong pula oleh kenyataan penduduk setempat yang mendakwa tidak melihat sebarang kerja-kerja baik pulih dilakukan.

Jika telahan saya ini benar, maka ini adalah sesuatu yang membimbangkan. Bukan sahaja dari sudut keselamatan yang sudah tentu membahayakan orang awam tetapi yang lebih menggusarkan ialah sikap pihak-pihak yang terbabit dalam kerja-kerja baik-pulih tersebut. Biasanya maklumat teknikal seperti ini jarang didedahkan kepada media oleh orang dalam atas alasan menjaga imej dan kredibiliti institusi-institusi terbabit. Tindakan sumber teknikal tersebut menggambarkan seolah-olah beliau sudah tiada jalan lain melainkan pergi kepada media untuk memastikan isu tersebut mendapat perhatian sewajarnya.

Dari sudut etika kejuruteraan, sumber teknikal tersebut dipanggil peniup wisel (whistle-blower). Istilah ini merujuk kepada pekerja atau bekas pekerja sesebuah organisasi yang mendedahkan maklumat berhubung masalah dalaman kepada orang luar supaya mengambil tindakan tanpa melalui saluran yang diiktiraf oleh organisasi. Biasanya tindakan ini dilakukan setelah sesuatu isu itu tidak mendapat perhatian sewajarnya dari pihak organisasi. Tetapi tindakan ini juga boleh mengundang padah dan membawa nasib malang kepada peniup wisel sekiranya identitinya dikenalpasti. Dilema seperti ini telah, masih dan akan sentiasa menghantui fikiran jurutera.

Persoalannya, apakah kerajaan selaku salah satu pihak yang bertanggungjawab mengambil sikap sambil-lewa dalam permasalahan ini? Takkan nak tunggu sampai jejambat dah runtuh dan ada rakyat marhaen yang terkorban barulah sibuk nak tuding jari, salahkan orang sana, salahkan orang sini? Dah mati anak orang baru sibuk nak bina jejantas. Dah keluar tv, baru beria-ia nak ambil tindakan. Memang ada perkara yang kita kena tunggu, tapi aspek keselamatan masyarakat sebegini tidaklah boleh dibiarkan berterusan. Kalau sikap ini berterusan kita kenalah tambah satu lagi slogan utk kerajaan, LepaK la BeB! (Lepas Kena Baru Bertindak!).

4 Comments

Filed under Uncategorized

Virtual Renovation

From time to time, we reorganize our furniture settings in our homes so that we will have a fresh new outlook on things.

Time to reorganize my virtual home.

HAPPY EID-UL ADHA

8 Comments

Filed under Uncategorized

Anda Tahu Anda Gadis Gedik Bila….

Updated: Aku telah dimaklumkan oleh sahabat sealiran bahawa rakaman vklip MMU Ada Apa Dgn Gedik itu sebenarnya adalah rakaman peribadi gadis2 terbabit yang telah disebarkan tanpa kebenaran dan secara tidak bertanggungjawab oleh pihak tertentu. Oleh yang demikian, aku ingin menarik balik kenyataan bahawa mereka adalah gadis gedik kerana setakat berseronok-seronok bersama rakan-rakan begitu tidaklah dianggap gedik. Aku juga ingin memohon maaf secara terbuka atas kesalahan aku yang tidak disengajakan itu.

Nana ada mintak tips macamana nak mengenali seorang yang gedik. Berikut adalah antara ciri-cirinya hasil pemerhatian dan pendapat aku.

(Disclaimer: Semua yg aku tuliskan ini hanyalah pendapat peribadi dan untuk renungan bersama. Tidak ada niat untuk menyinggung perasaan sesiapa terutamanya awek gedik yang mungkin terbaca tulisan aku ini. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. )

ANDA TAHU ANDA GADIS GEDIK BILA….

1. Anda teramat mudah perasan. Bila ada lelaki terpandang ke arah anda, automatik anda fikir dia sedang pandang anda dan tertarik pada anda. Perasan adalah antara simptom-simptom awal penyakit gedik.

2. Anda rasa anda cun gila. Sebenarnya menurut pemerhatian aku, biasanya memang orang yang gedik ni agak cun juga (walaupun yang tak cun pun ramai). Tapi perlu diingat, cun gila dan cun juga mempunyai makna yang jauh berbeza. Dan definisi cun mencakupi budi-bahasa dan perangai. Takde maknanya kalau cun tapi perangai entah apa-apa.

3. Anda secara automatik berasa teruja dan over-excited apabila berada berhampiran kumpulan lelaki. Anda juga secara spontan merasa mereka semua sedang memerhatikan segala gerak-geri anda. Padahal mereka sebenarnya perati anda bukan sebab minat tapi sebab meluat.

4. Mengada-ngada. Ini memang trademark orang gedik. Biasanya untuk menarik perhatian kaum lelaki. Suara akan tiba-tiba jadi merengek-rengek bila dengan lelaki. Suka mintak itu mintak ini. Kadangkala tanpa sedar memalukan diri sendiri apabila nk demand perhatian. (Kalau bini merengek dengan suami tidaklah dikategorikan gedik, harap maklum ;-D)

5. Anda rasa semua lelaki minat kat anda. Dan anda suka ‘memancing’ lelaki menggunakan pelbagai cara untuk membuktikannya. Anda buat-buat manjalah, hantar sms jiwang-jiwang lah, anda ajak keluar makanlah, keluar jalan-jalanlah. Bila ada respon, anda pun akan kata “Sah, dia memang minat kat aku”. Tapi, kalau lelaki tu buat derk aje, anda akan kata pula “Alah, dia cover tu. Aku tau sebenarnya dia minat kat aku.”

6. Anda juga seorang yang amat sukakan lensa kamera atau vcam. Bila ia tertumpu kepada anda, mulalah anda terdorong untuk buat aksi dan berposing yang over seperti buat side posing, menonggekkan bontot, gigit-gigit jari, dan sebagainya. Pernah tgk vklip MMU Ada Apa Dgn Gedik? Precisely my point.

Sekiranya anda mempunyai ciri-ciri di atas, terutamanya No. 3, 4 & 5 maka mungkin anda patut mendapat nasihat daripada pakar untuk rawatan selanjutnya sebelum penyakit ini menjadi lebih kronik. Jika anda masih belum jelas tentang apa itu gedik, anda bolehlah cuba menonton rancangan Ma*laysia’s Most Beau*tiful di 8TV setiap Khamis malam untuk mendapat gambaran am. Cerita realiti tv itu memang penuh dengan perempuan-perempuan gedik. Akhirkata,

TIADA GEDIK, TIADA GETIK.

Sekian, terima kasih.

28 Comments

Filed under Uncategorized