Mini Sketsa


Masa : Kira-kira jam 12 tgh mlm
Tempat: Di bilik tidur N

Aku, N dan S sedang melepak. Nak tido malam masih muda. Kalau ikut jam biologi kami, baru pukul 8. Aku dan N sedang asyik memetik gitar kapok sambil menyanyikan irama medley lagu-lagu Peter Pan. S sedang membelek helaian suratkhabar.

“Ish..ish..ish,” S tiba-tiba melepaskan keluhan berat. Matanya terpaku ke arah satu ruangan berita semasa. “Apahal?” tanyaku. ” “Nihaa…berita hari ni, ada orang umur 5 tahun beranak. “Laa..iye ke? Hai…dunia dah nak kiamat,” aku membalas, sedikit terkejut.

“Pelik ya dunia skrg ni…”N pula berkata sambil bertanya, “Orang kat mana tu?”
S tidak mengangkat kepalanya, pandangannya masih terlekat pada suratkhabar itu tapi perlahan-lahan satu senyuman nakal terbit dari bibirnya.

“Orang utan” katanya sambil tersengih.

Suasana sepi beberapa milisaat sebelum hilai tawa berderai.

Cis! Terkena aku. Aku ye-ye lah ingatkan orang spesies manusia. Berbakat jugak si S ni buat lawak spontan.

Advertisements

2 Comments

Filed under Uncategorized

2 responses to “Mini Sketsa

  1. Arie

    haduu mmg lawak pun dah baca pagi2 buta ni :p seb baik mampu menahan gelak 😀

  2. salam imzadle,
    ni kita dah mai ni. please tell me if u have a favourite pic or style/theme in mind. email me at maknenek@gmail.com k? salam

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s